En mindre lyckad söndag.

I söndag spelade vi match i Fisksätra sporthall. Ingen var direkt på topphumör när vi klev in i hallen. Hallen saknade omklädningsrum, golvet var snorhalt och säkerheten runt sargen var inte direkt den bästa. En halvmeter till betongklossarna som höll upp säkerhetsgallret för byggnadsställningarna. Trots de inledde vi matchen bra. Men i mitt första byta i andra perioden går jag in i en närkamp och faller med revbenen in i sargkanten. En fruktansvärd smärta gick igenom hela kroppen. Kunde inte röra mig, knappt gråta, knappt andas. De gjorde så ont. Efter 25 min lidande kommer äntligen ambulansen.
Södersjuksakuten. Aa vad ska man säga, ett jävla skämt. 1 timmen var lång. Bara låg och väntade på att nått skulle hända. Tillslut fick jag komma in i nått rum där dom tog lite prover och sen ut i korridoren igen, 1 timme till. Tillslut fick jag ett rum, då trodde vi att de va nära, men vi hade så jävla fel. De tog 9 timmar för att få träffa en jävla läkare. Och efter de var de röntgen, puls, dropp och grejer. Klockan 00.00 åkte jag upp från akuten till intensiven. Inte helt okej.
Hur som helst. Resultatet var några revbensfrakturer och en liten punktering i lungan. Fick komma hem i tisdags kväll. Fick smärtstillande som knappt hjälper, så nu väntar jag på att läkarn ska ringa tillbaka. Snälla ge mig nått starkt, orkar inte ha så jävla ont längre.

Matchen: Tjejerna spelade vidare men tappade lite fokus verkade de som. Vem skulle inte ha gjort de. Vi ledde med 4-1 när de hände. 5-3 blev resultatet. Aja, tre pinnar iafl. Bra jobbat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback