tisdag

Well, well, well.. Har inte haft så mycket tid att blogga, eftersom jag knappt har varit hemma. Men jag kan berätta om mina första skoldagar. Jag, Sara, Jessica och Anna kliver in i klassrummet och sätter oss. David (min mentor) kommer in och börjar snacka, sen kom Britt-marie(?) (J, S, A:s mentor) in och började snacka, asså vilken amatör hon är! Jag tål inte sådanna människor! Nåväl, dom presenterade sig, pratade lite om scheman och bla bla bla. Sedan gick vi en ''rundvandring'' på rudbeck och checkade läget och åt sedan lunch. Sen.. ja, vafan gjorde vi sen?! Öööh, jo juste! Nån grej i Aulan. Haha! När det var slut fick vi sluta, tack och lov för det! Då gick jag hem till Tove, så blev jag där hela kvällen. Vi va ute på prommis och snackade mest skit, bland annat om första dagen skolan, hahaha! När jag kom hem, trodde jag själv att jag skulle somna på en gång, men min hjärna hade andra planer, så jag kom inte i säng förrän ett! Andra dagen i skolan var rätt tuff till en början, eftersom jag hade sovit så lite både den natten och natten innan. Aja, upp ur sängen kom jag iallafall.. kvart över sju, och jag skulle åka fem i åtta, lite stressigt. På Sollentuna station mötte jag Anna, så tog vi bussen till Edsbacka och gick ner till skolan. Där stod Britt-marie (eller vad fan hon nu heter)! och sa till oss att vi skulle åka direkt till Bergendal, för att datorerna funkade tydligen inte, haha. Så vi gick ut, mötte Danne stod där en stund, och gick till malla precis när bussen kom. Vid bussen stod alla andra från våran klass också, haha. Ja, som ni kanske förstår va jag och Anna lite sena. Allihopa tog bussen till norra kärrdal, där vi gick av och gick i om klunga längst vägen. Väl framme i Bergendal blev vi mottagna av nån som jag inte minns namnet på, minnet sviker tyvärr, och så gick vi in och blev indelade i gruppen. Eftersom vi va förtidiga dit, fick vi sitta och vänta på att som skulle få allting klart för vår 5-kamp, haha. Tillslut var dom klara och vi började. Jag, Tompa och Amanda och två till va i samma lag, och vi skulle sammarbeta allihopa. Första grenen gick rätt åt helvette, andra gick bra, trejde gick bättre, fjärde bättre och femte bäst. Vi kom tvåa, hur som helst! Efter 5-kampen käkade vi lunch där nere i trädgården, urmysigt! Sedan fick vi ta oss på egen hand tillbaka till skolan och där skulle vi samlas klockan ett för fotografering. Sen va dagen över, thank god! Starkt av er som fortfarande läser!
Ikväll hade jag innebandyträning och det var hur härligt som helst. Imorgon börjar jag tjugo över åtta, så jag borde faktiskt försöka sova snart. Men jag slutar 11.20, så det är ju KALAS! Goodnight, sleep tight, Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback