Toves land

Torsdag: Jag tog bussen hem till edsbergsskolan och mötte Tove vid shell. Hon hade varit hos pappsen och hämtat ett tält. Vi gick in på shell och köpte kontantkort och godis, sedan styrde vi kosan mot Kvarnskogen. Väl där hemma fick vi sitta och vänta en stund, innan micke kom hem så att vi kunde börja packa bilen. Vi hade hur mycket packning som helst, vi fick nästan inte plats i bilen. Plus att vi skulle hämta Toves moster Marika och hennes packning påvägen! Tove sa att hon trodde båten skulle sjunka! haha, och det skulle inte förvånat mig ett dugg om den hade gjort det. När vi satte oss i båten och åkte, började det regna. Typiskt! Väl framme på Bergholmen slutade det regna. Vi gjorde iordning allting så att vi skulle slippa det på kvällen, satte upp tältet, plåste upp luftmadrasser mm. Sedan åt vi middag och gav oss ut på sjön. Vi tog en plåtbåt och rodde till ett berg å satte oss där och chillade. Haha! Sedan åkte vi hem, lade oss i tälet, läste lite kalleanka och somnade!

Fredag: Vi vaknade tidigt av måsarna, runt nio typ! Vi klev upp och käkade frulle. Sedan gick vi och lade oss i sängen där inne och somnade. Efter en stund vaknade vi och då var det dags att bada, vilken inte var så lyckat eftersom det va iskallt i vattnet. Men vi tvättade iallafall håret och lite mer än så, haha! Sedan började jag, Tove och Linnea (Toves mammas kompis) bygga en midsommarstång. Och vi blev ganska nöjda med resultatet faktiskt, haha! Sedan var det dags för middag. Toves moster hade gjort världens godaste potatissallad, mums! Och så käkade vi massa andra grejjor också! Till efterrätt blev det tårta, massa jordgubbar och grädde, fast jag va typ proppmätt så det gick knappt ner något. Haha! Runt elva halv tolv rodde vi över till fastlandet och gick till en dansbana som låg där i närheten, riktigt mysigt faktiskt! Fullt med folk, fylla och dans. Lyckad midsommar faktiskt!

Lördag: Vi vaknade rätt sent. Vi gick upp och käkade frukost och nån timma efter det var det dags för lunch. Vädret var bedrövligt, men timmarna rann iväg.. Tove och jag bestämde oss för att fiska. Det började dåligt, för vi hittade ingen mask, trots att det regnade. Vi hittade en mask iallafall. Sedan kom Toves mamma ut och hjälpte oss.. Innan vi gav upp hade vi hittat fyra maksar.. Ja, det skulle kanske räcka. Vi gick bort till udden och började fiska. Ingen napp där inte, så vi bytte ställe. Jag satt och höll i spöt i fem minuter, till jag tröttnade och gav det till Tove. Hon hann inte mer än att kasta i det i vattnet innan hon fick napp. Vi gick upp till huset och gav Micke fisken, men den va förliten för att rensa, så vi försökte en gång till.. fast nere vid bryggan. Jag skulle inte ge mig förrän jag också fick en fisk! Och det dröjde inte länge innan det faktiskt nappade där också, men då var det fel sort. Haha! Så den fick vi också slänga tillbaka. Tillslut tröttnade vi, och även om vi inte fick någon fisk i rätt size eller sort så var vi rätt nöjda att det hade nappa minst en gång vardera, haha. Efter middagen började det ösregna. Vi fixade med soffor och madrasser så att alla kunde ligga och kolla på Tv, vi såg två filmer. Den första var rätt bra och men den andra fattade jag nada av, haha! Runt halv ett satte vi oss ute och spelade poker. Micke vann, genom fusk.. haha och Tove kom tvåa! Jag kom trea och Toves mamma sist, hihi! Eftersom det regnade så mycket ute, skulle våra grejor bli dyngsura om vi skulle gå ut i tältet, så vi fick sova inne. Micke tog Toves säng, hennes mamma sov på luftmadrass på golvet och vi fick dubbelsängen, vilken jäkla lyx! Sov gott gjorde jag iallafall..

Söndag: Natten var hur go som helst, frukosten var super och allt var bara toppen! Solen sken, lite moln här och där. Men bättre det än regn! Vi tog med oss täcken ner till vattnet och satte oss där en stund. Toves mamma badade även fast det var kallare i vattnet än dagarna innan, ysch! Tiden rann iväg och det var dags för lunch/middag. Klockan var runt tre typ och vi skulle packa ihop våra stuffs och åka hemmåt. Vi skulle egentligen varit kvar en natt till, men Micke skulle till sjukan, så det fick bli en dag mindre. Vi käkade, plockade ner tältet, packade allt, städade lite och traskade ner till båten. Hemresan var hur bra som helst. Solen sken och vågorna gjorde så att båten guppade fram. Väl framme i Djusholm köpte vi glass och tog sedan bilden hem till Tove. Där pappa kom och hämtade mig. När jag kom hem hoppade jag direkt ner i badkaret, jag kan inte beskriva känslan! Gud så skönt! Trots att jag var hur trött som helst tvingade jag mig igenom en film (Mannen utan ansikte-Beck) och ett avsnitt Scrubs, ett avsnitt Csi och ett program till, minns inte vad det heter. Sedan gick jag och sov, sov som en stock, i min egna säng! Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback